niedziela, 28 lipca 2013

Ostatni POST


Blogger/blogspot – środowisko blogowe, które coraz bardziej mnie przeraża. Jest banalnie prosty w obsłudze, nawet dla dzieci. Ma bardzo wiele wtyczek, szablonów. Zakładając takiego bloga wystarczy posiedzieć nad tym niecałe 15 min i blog jest gotowy. Teraz już wystarczy
nacisnąć „nowy post” i pisać. Co więcej – jest całkowicie darmowy.

Tak, przeraża mnie głównie ta prostota. Możecie spytać, „ale dlaczego? Przecież życie trzeba sobie upraszczać a nie utrudniać”. Akurat w tym przypadku to nie jest dobry przykład. Jak już wspomniałem - jest banalnie prosty w obsłudze, nawet dziecku nie sprawiło by to problemów. I tu tkwi problem. Coraz więcej, w zasadzie większość blogów na tej platformie prowadzonych jest przez 13 latki piszące pamiętniki typu „hejka dziś zrobiłam(..) dostałam(..) byłam w szkole i(..)
kupiłam sobie(...) do zobaczenia dziubaski.” albo blogi modowe o których wspomniała na swoim blogu już Savin (link). Istnieje też pełno innych blogów w których nic nie ma, a zajęte nazwy wiszą sobie w sieci, uniemożliwiając wybranie własnej unikalnej nazwy.

Blogger/blogspot to żadna przyszłość!
Masz bloga na bloggerze już jakiś dłuższy czas? myślisz nad rozwojem, budowaniu swojego wizerunku, oraz możliwością zarobku? Uciekaj stąd jak najszybciej!
Nawet jeśli ktoś rozwinie się na tej platformie, da się poznać – to i tak nie będzie poważnie traktowany przez firmy chcące nawiązać współpracę.

Przyzwyczajając swoich czytelników do bloga na bloggerze, ciężej będzie w późniejszym czasie przejść na własną domenę, ponieważ tak naprawdę zaczynasz od nowa. Nie odzyskasz całego ruchu ze starego bloga, a jedynie jego część. Jeśli oczywiście zostawisz na jakiś czas informację.
Więc na co czekać?

Kwestia komentarzy.
Komentarze, dla nas blogerów są bardzo ważne. Bardzo motywuje to nas do dalszego pisania. Jeśli widzimy komentarze pod postem, mamy świadomość, że jednak ktoś to czyta. Jeszcze lepiej, jeśli wyraża swoją opinię na temat lub przyznaje nam rację.
System komentarzy na bloggerze jest tragiczny! Kto może komentować nasze posty?
Wyobraź sobie, że nie masz żadnego konta na google. Wchodzisz na wybrany przez Ciebie blog, czytasz post, bardzo Ci się spodobał temat, chcesz skomentować, zrobisz to pod pseudo „anonimowy”?
Spójrz na blogi zbudowane na wordpress. Żeby napisać komentarz wystarczą 3 kroki. Napisać name, komentarz, i nacisnąć „dodaj”.
A teraz sobie odpowiedz na pytanie - gdzie chętniej komentowałbyś/abyś posty?
Tak jeszcze odnośnie komentarzy na blogerze. Nic innego nas nie czeka jak komentarze w stylu „super post” lub „zgadzam się z tobą, zajrzyj do mnie na słit bloga http://(...)”. Owszem są wyjątki, ale dlaczego to mają być tylko wyjątki?

Sumując to wszystko
Masz bloga na darmowej platformie? wszystko gotowe, zapięte na ostatni guzik, jest miło, przyjemnie. Zastanów się jednak czy to środowisko do Ciebie pasuje. Bo prawda jest taka, że idąc na łatwiznę raczej nie zdobędziesz sukcesu.

Tak na koniec coś o blogu.
Prowadzę ten blog już pół roku. To co przeczytaliście, jest napisane na podstawie moich doświadczeń z blogowaniem na tej platformie.
Jak się to zaczęło?
Zaczęło się to od tego, że ktoś w rodzinie miał pewien problem z wirusem „polska policja cyber(...)” Szukając w necie rozwiązania oraz próbując samodzielnie poradzić sobie z tym wirusem, zobaczyłem tak bardzo dużo skomplikowanych poradników, że pomyślałem sobie „kurwa co wy ludziom wciskacie do łba”. To da się zrobić w inny banalny sposób! Gdyby nie to, że orientuje się w tych tematach, pewnie bym gdzieś zabłądził. Postanowiłem więc że założę bloga w którym opiszę jak to zrobić najprościej jak się tylko da. Tak żeby np. taki Pan Kaziu który się na tym zupełnie nie zna, nie miał żadnych problemów z usunięciem tego wirusa i nie tracił pieniędzy na serwisy które wołały 200zł. (linkdo tego postu znajdziecie tutaj). Wystarczyło rozreklamować i ten jeden post ma do dzisiaj około 3 tyś wyświetleń i 23 komentarze(może nie jest to dużo, ale do tej pory najwięcej wyświetleń liczy właśnie ten post). Zobaczcie sami na tym przykładzie jak wyglądają komentarze ludzi na bloggerze o których wspomniałem wyżej. Tragedia nie? Nie wiadomo Kto jest Kto. Wracając do tematu to tak to się właśnie zaczęło. Od tamtej pory zacząłem prowadzić ten blog.
Współpraca.
Jeśli chodzi o współpracę, to przyznam że dostałem parę ofert w tym jedną od agencji reklamowej, gdzie chodziło o wpis sponsorowany na który się zgodziłem (link). Nie mogę powiedzieć wam ile za to dostałem. Jak widać milionerem nie zostałem.

KONIEC BLOGA?
Tak to ostatni post na tym blogu. Myślę że wam się podoba, i potraficie z tego wyciągnąć jakieś wnioski.
NIE, nie kończę z blogowaniem. Przenoszę się na własną domenę i zaczynam przygodę z wordpressem. Ale zanim to zrobię pora odpocząć. Informacja o przenosinach pojawi się za około 2 tygodnie tutaj na blogu.


POZDRAWIAM!

Photo Credit: ecstaticist via Compfight cc

9 komentarzy:

  1. No cóż... Czasem trzeba zamknąć pewne drzwi, aby otworzyć nowe. Cieszę się jednak, że poinformowałeś o tym swoich czytelników.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zamykam bloga, ja go po prostu przenoszę. I zapraszam oczywiście. ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. No ale zamykasz na tej platformie. No to jak założysz na Wordpress'ie to daj znać :)

      Usuń
  2. Jeszcze blogi o 1D to porażka..

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś na tym blogu: http://pomocnicy.blogspot.com/
    pojawiła się notka Blogger VS Wordpress. W sumie po przejściu Pawła spodziewałam się, że i Ty się zdecydujesz. Fajnie było, ale ja nie zamierzam rezygnowac z czytania Twojego bloga. Jako jeden z niewielu ma jakiś sens. Ludzie powinni zacząc to doceniac. Może i ja za jakiś czas się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie rezygnuję z czytania Twojego. Nie rezygnuję też z czytania innych blogów na blogerze na które zaglądałem;)
      Dzięki

      Usuń
    2. ja też ciągle czytam wasze :D ! i Liczę na to samo, dobrze jest mieć swoje środowisko w tym całym blogerstwie ;)

      Usuń
  4. Masz bardzo dobrego bloga :)
    Szkoda, że chcesz go zamknąć, ale Twoja decyzja. Ja prowadzę też swojego bloga z pół roku, i raczej przy nim pozostanę...
    Super post! :)
    mlwdragon.blogspot.com
    historiaadam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go nie zamykam, ja go przenoszę ;) Więc zapraszam na nowy za 2 tyg ;)

      Usuń

Jeśli nie masz żadnego konta z niżej wymienionych - wybierz komentarz jako: Anonimowy.
Przypominam że komentując moje posty mobilizujesz mnie do dalszej pracy.