poniedziałek, 6 maja 2013

Social Media: Z czym to się je?

         W dzisiejszym świecie postawa mediów nie obejmuje jak dawniej tylko i wyłącznie usług w zakresie telewizji, radia czy prasy. Od kilkudziesięciu lat mass media ingerują również w sferę internetu i mobilnych technologii, mając na celu jeszcze bliższe poznanie się z potencjalnym klientem i dopasowanie do niego swojej oferty.

       Social Media, czyli media społecznościowe. Cóż to takiego? Jest to określenie odnoszące się do ogólnie pojętego przez umysły konsumentów korzystania z internetowych oraz
mobilnych technologii w taki sposób, by komunikację przekształcić w interaktywny dialog. Ściślej mówiąc, są to kanały, dzięki którym następuje lepsza interakcja na kanale wydawca-odbiorca.
Andreas Kaplan i Michael Haenlein definiują media społecznościowe jako „grupę bazujących na internetowych rozwiązaniach aplikacji, które opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0, i które to umożliwiają tworzenie i wymianę wygenerowanych przez użytkowników treści”
          Poznanie social mediów zależy od tego w jakim stopniu jesteśmy świadomi tego, jak działają media tradycyjne. Media tradycyjne działają przede wszystkim tylko w dół, to znaczy od wydawcy do odbiorcy, bez sygnały zwrotnego od odbiorcy do nadawcy. Jeżeli takowy się pojawia, jest na tyle upośledzony, że bardzo ciężko jest go wyłapać. Dzięki social mediom możliwości interakcji znacznie się zwiększają. Dzięki portalom społecznościowym jak Facebook, Twitter, czy dawniej Nasza-Klasa, odbiorca może odpowiedzieć w postaci komentarza na komunikat wydawcy np. Artysty bądź firmy.
Social media są praktycznie nie możliwe do kontrolowania, zważywszy że w naszym kraju panuje wolność słowa, pod warunkiem, że nikogo nie obrażamy i nikomu nie ubliżamy. Tradycyjne media w większości, albo nawet całkowicie są zależne, należą do kogoś i są kontrolowane. Social media właśnie tym różnią się od tradycyjnych, że cenzura wypowiedzi jest na bardzo niskim poziomie. Większość zawartości social mediów jest w większości tworzone przez użytkowników i to oni decydują co zostanie opublikowane, a co nie.
Social media są dużo szybsze niż tradycyjne, a przy tym w większości przypadków mogą przekazać dużo więcej informacji niż media tradycyjne. Są one oczywiście dużo trwalszym środkiem przekazu niż media tradycyjne. Raz opublikowane informacje w mediach tradycyjnych nie mogą być zmienione (w większości przypadków), natomiast social media i sieć pozwalają na dowolne edytowanie, ponowne publikowanie czy agregowanie i cytowanie informacji, przez co krążą one po sieci w nieskończoność.
          Potęga Social Mediów ciągle rośnie. Technologia się rozwija, tworząc coraz to nowsze źródła utrzymania i przekazu informacji, jak na przykład tzw. chmury. Przyjdzie okres, gdy tradycyjne media zostaną wyparte przez nowe kanały i metody. Właśnie przez Social Media. Lecz nim nadejdzie kres mediów tradycyjnych, mamy szansę z nich korzystać.

dla http://rozczochraany.blogspot.com/

the_papernick


http://jaktoblogg.blogspot.com/

1 komentarz:

  1. Cóż, mam nadzieję, iż postęp techniczny, który jest olbrzymi i większy z każdym dniem, będzie ułatwiał nam tylko życie, a nie wkładał kłody pod nogi :)
    Pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie masz żadnego konta z niżej wymienionych - wybierz komentarz jako: Anonimowy.
Przypominam że komentując moje posty mobilizujesz mnie do dalszej pracy.