środa, 24 kwietnia 2013

Facebook - jak długo jeszcze?


Pamiętacie to pierwsze wrażenie gdy założyliście konto na facebooku? Wszystko wyglądało przejrzyście i profesjonalnie. Niektórzy cieszyli się doskonałym interfejsem portalu, inni dobrym i prostym narzędziem komunikacji ze znajomymi. Wszystko było by na dobrej drodze gdyby
nie zaczął nas po cichu sprzedawać, i wpieprzać niepotrzebnego chaosu. Według mnie takim przykładem są aplikacje. Przyszedł ten moment kiedy jest tego naprawdę ogrom! Czasem boje się wchodzić na swoje prywatne konto, bo od razu dostaje spam z zaproszeniami do aplikacji, gier itp. Jednym słowem - „ja pierdole”. Czy ludzie już nie mają co ze sobą robić? Tylko grać w gry na facebooku czy udostępniać głupie  aplikacje? Nie dość że jest to zabójczo upierdliwe, to przeobraża się to czasem w wielki spam, nie tylko w powiadomieniach, ale i na naszej tablicy. Gdy już decydujemy się dołączyć do takiej aplikacji należy - kliknąć „lubie to” następnie udostępnić to na swojej tablicy. Jeszcze jakby tego było mało, proszą nas o zaakceptowanie warunków korzystania z tej aplikacji, których jak wiadomo prawie nikt nie czyta - klikamy „zezwalam”.
I tu pojawia się problem. A dlaczego? Większość takich aplikacji prosi was o udzielenie dostępu do waszych adresów i numerów telefonów. Co za tym idzie, możecie zostać ofiarami reklamowego spamu. Przy okazji zbierają o was ważne informacje, które jak wiadomo w późniejszym czasie sprzedają. Jeżeli nie masz podanych ważnych dla Ciebie informacji na swoim koncie, oraz nie korzystasz z usługi Places, to jeszcze pół biedy. Trzeba naprawdę uważnie przyglądnąć się temu, na co zezwalasz. Skutki mogą okazać się bolesne.

Nie lepsze są strony powiązane z fcb które przed wejściem proszą nas o polubienie strony a następnie ukazuje się jej treść. Nie rozumiem jaki to jest sens. Szczerze jeśli widzę coś takiego na stronie to mam ochotę kliknąć
Bo jak mam coś polubić skoro jeszcze tego nie zobaczyłem? Wygląda na to że wymuszone lajki są teraz coraz bardziej popularne.


Następną niezrozumianą zmianą jest opłata za wiadomość do osoby spoza listy kontaktów.

Fakt że możesz to zrobić za darmo, tyle że Twoja wiadomość trafi do folderu „inne”. Czyli tam gdzie prawie nikt nie zagląda.



Czy ten portal społecznościowy nie miał pomagać nam kontaktować się z innymi osobami?

A tak na marginesie – Nie czujecie przesytu tym facebookiem? Wszędzie opcje „lubie to”
, „udostępnij na faceboku” Jeszcze chwila i będziemy tym rzygać.

7 komentarzy:

  1. Ja nigdy nie miałam konta na fb i chyba nigdy nie założę. Ale fakt idzie już rzygać jak się patrzy na te "lubię to", "podziel się tym na fecebooku" >_<

    OdpowiedzUsuń
  2. Facebook próbuje zarobic na popularniejszych użytkownikach portalu, a te opłaty są śmieszne. Lepiej pisac maile.

    OdpowiedzUsuń
  3. jednym słowem Facebook się zeszmacił :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej wkurza mnie te wymuszanie lajków oraz te durne aplikacje. Pozostałe rzeczy jakoś da się znieść... seaofscars.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście Facebook przejadł się już chyba każdemu. Teraz pora na coś nowego. Tylko co to będzie skoro wszystko już było?!


    http://kontrojanski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się całkowicie z Tobą! Super notka, a poza tym bardzo dobry i rzeczowy blog! Jestem pod wrażeniem. Gratuluję pomysłu.
    Pozdrawiam!
    taka-sytuacja.blogspot.com
    PS "Znajdź nas na Facebooku" - czyje to słowa? Na pewno nie moje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest to wymuszone, to tylko fanpage. Gdybym obkleił pół bloga wtyczkami, to co innego ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie masz żadnego konta z niżej wymienionych - wybierz komentarz jako: Anonimowy.
Przypominam że komentując moje posty mobilizujesz mnie do dalszej pracy.