sobota, 30 marca 2013

Sposób na nudę?

Najlepsze pomysły przychodzą podczas czytania? Myślę że tak. Przypomniała mi się dziś sytuacja kiedy ktoś napisał mi „kurwa jak mnie nudzi to życie, zaraz mnie coś...”. Tak to te chwile które można śmiało nazwać początkiem depresji. To ten stan kiedy człowiek nie wie co z sobą zrobić.

Najczęściej dzieje się tak gdy ktoś żyje według monotonnego, utartego schematu lecz jeśli przychodzi czas wolny człowiek zastanawia się „co ja mam z sobą dziś kurwa zrobić?”. A poważny problem zaczyna się jeśli
nie mamy żadnych pasji, zainteresowań, obowiązków, a tym bardziej pomysłów na dany dzień. A co gdy kolega nie pójdzie dziś na piwo? Obejrzeliśmy już wszystkie filmy na komputerze, a po dwudziestej już dziś herbacie dostajesz halucynacji? I w takiej sytuacji pytamy się innych „co robić?!” A wtedy pojawia się długo
oczekiwana, najbardziej cenna odpowiedz „nie wiem”. A jak jeszcze chodzicie do szkoły to rodziców chyba nie trzeba się pytać, bo odpowiedz jest jasna i już na samą myśl bije wam pewnie echo w uszach - „poucz się”. Jesteśmy zdemotywowani, zastanawiamy się „jak żyć wujku google? Jak żyć?”.

Gdy mnie się ktoś pyta „co robić” lub pisze -„nudzę się” odpowiadam - Jeżeli nie masz co robić, rób cokolwiek co jest pożyteczne. Coś co na pewno Ci nie zaszkodzi, a przyda się w późniejszym czasie. Szkoda czasu na robienie „nic”. Nie masz co robić? Weź książkę do ręki i zacznij ją czytać. Nie ważne czy lubisz czytać książki czy nie. Jeśli lubisz to na pewno ożywi to Twoją wyobraźnię, poprawi pisownie. Jeśli nie lubisz to – czytaj (wtedy pojawia się tysiąc innych ważniejszych spraw, byle by oderwać się od tego). Działa to na zasadzie nauki, gdy mamy się czegoś uczyć lub odrobić zadanie, wtedy najbardziej - jesteśmy głodni, musimy coś robić, przekładając to na później. Oczywiście to jest tylko przykład. Można też robić rzeczy których się jeszcze nie robiło np. pobawić się grafiką, zgłębić wiedzę w jakimś kierunku. Albo przyniesie nam to dobrą zabawę, albo odnajdziemy w tym jakieś hobby.
Na pewno w taki sposób będziemy szli do przodu. Robiąc „nic” cofamy się! 

Pozdrawiam!
Miłego dnia.




12 komentarzy:

  1. ja nudzie się 24 h na dobę ale jak wyjde na miasto zaczynam świrować i nuda znika xp

    OdpowiedzUsuń
  2. W taki sposób, jak opisujesz, odkryłam w sobie pasję do ... rysunku, amatorskiego rzecz jasna. Kiedy naprawdę nie mam już co robić - biorę kawałek kartki, jakiś zwykły ołówek i rysuję - cokolwiek, co tylko do głowy przychodzi. A szok przeżywam wtedy, gdy osoby trzecie, oglądające moje prace, są zafascynowane wytworem ... wiedząc, że to są moje pierwsze rysunki w życiu - narysowane z czystej chęci i .. nudy. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój blog jest na prawdę bardzo interesujący, podoba mi się sposób w jaki na nim piszesz.Obserwuje i liczę na rewanżyk :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zdarza się mi ostatnio nudzić, ale często było tak, że to brak nowych książek powodował, że nie miałem nic do roboty.

    Z pomysłami przychodzącymi podczas czytania masz oczywiście rację. Niestety, coraz częściej trafiają w moje ręce zupełnie nieciekawe pozycje, a wewnętrzny krytyk stale zachęca mnie do rzucenia ich w kąt. To trochę smutne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny blog. ; ))
    Ciekawie piszesz i wgl.
    Zaobserwowałam licze na rewanż + komentarz
    because-polish-girls-are-beautiful.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie jest tak jak piszesz. Wielu ludzi boryka się z nudą i 'nic nie robieniem'. Każdego z nas to dotyka. Ja właśnie robię to o czym Ty mówisz i podkreślasz. Jak już na prawdę mi się nudzi i czuję, że oszaleje to nawet idę na spacer sama, to pozwala pomyśleć i nagle mam pełno pomysłów lub co najbardziej lubię ; dostaję weny twórczej i mam głowę pełną od pomysłów na nowe kadry! i nie tylko. :)
    Pozdrawiam, ps. Ciekawie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny blog bardzo mi się podoba sposób w jaki piszesz
    celebr.blog.pl
    pozdrawiam lola

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post !! Na pewno kiedyś wykorzystam te rady ;) Ogólnie świetnego masz bloga ;) Zapraszam równiez do siebie : iffka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Łał ! To jest naprawdę mądre ! Aż zachciało mi się uczyć ! Dziękuję ci bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post :)
    Ogólnie przez przypadek natknęłam się na tego bloga i jestem zaintrygowana.
    Cóż... Powodzenia, a co do nudy... Zawsze można poczytać coś po japońsku :P

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie masz żadnego konta z niżej wymienionych - wybierz komentarz jako: Anonimowy.
Przypominam że komentując moje posty mobilizujesz mnie do dalszej pracy.