poniedziałek, 11 lutego 2013

Muzyka uzależnia ?

Photo Credit: matthewcoughlin via Compfight cc
Czy wyobrażacie sobie życie bez muzyki? Ja też nie potrafię sobie tego wyobrazić. Coś zawsze musi mi grać za uszami, to poprawia mój nastrój i samopoczucie. Gdy zaś cisza powoduje całkowicie odwrotny skutek. Zależy też właściwie jaka była by to muzyka bo każdy ma inny gust, jedni wolą słuchać hip hopu drudzy metalu czy jeszcze innego gatunku muzyki. Niektórzy wolą spokojną inni kipiącą szaleństwem muzykę. Kiedyś nie było takiego wyboru, a teraz mamy tysiące wykonawców, i
stajemy się coraz bardziej wybredni przez co muzyka staje się trochę monotonna, bo każda inna jeszcze bardziej przypomina następną. Muzyka odzwierciedla nasz styl, jest częścią nas. Dużo razy słyszałem że bez muzyki nie da się żyć!.Spróbujcie nie słuchać muzyki przez jakiś okres (np. tydzień) i po pewnym czasie włączcie muzykę. Wiem że będzie trudno bo muzyka występuje właściwie prawie wszędzie gdzie się znajdujemy, w pracy, autobusie, sklepach itp.

Ja już taki eksperyment niechcący przeżyłem będąc na wycieczce w górach. Co się okazuje nie ma zasięgu, brak cywilizacji, brak prądu więc trzeba było oszczędzać baterie w swoim telefonie. A za oknem śnieg i nie chciało się za daleko wychodzić. Już zaczęły podobać mi się brzdękolenia na gitarze, ale i tak dalej było ciężko. Po paru dniach w drodze do domu zatrzymaliśmy się w restauracji. A tam co? Muzyka. Co grało? A czy to ważne? Wszystko mi się podobało i wcale nie chciało się z stamtąd już wychodzić. Najchętniej bym tam został.

Może i wy mieliście jakieś przygody z długim brakiem muzyki w swoim życiu? Jeśli nie to spróbuj zrobić sobie ten mały eksperyment.
Więc morał tej bajki jest krótki i niektórym znany, gdy jedziemy w góry to o dodatkowym sprzęcie nie zapominamy.
Muzyka jest sztuką piękną która mocno wpływa na naszą psychikę. Jest zjawiskiem poddanym naszej ocenie która zależna jest od naszych doświadczeń, aktualnego nastroju i innych czynników. Potrafi uzależnić, ale to jeden z nałogów które nie szkodzą zdrowiu i są niegroźne.


1 komentarz:

  1. Ja bym sfiksowała bez muzyki, u mnie w pokoju zawsze coś idzie w tle, a na każdą wycieczkę zabieram mp4 - przydaje się. ;D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie masz żadnego konta z niżej wymienionych - wybierz komentarz jako: Anonimowy.
Przypominam że komentując moje posty mobilizujesz mnie do dalszej pracy.