poniedziałek, 28 stycznia 2013

Jak szybko i skutecznie sprzedawać na Allegro

Jak szybko i skutecznie sprzedawać na Allegro.

Photo by Heberger Site via Compfight cc
Nie traktujcie tego może jako poradnik, ale jako parę dobrych rad które na pewno w większości wam się przydadzą przy wystawianiu przedmiotu w serwisie Allegro. Tym bardziej jeśli pierwszy raz coś wystawiasz na "Allegro", lub nie masz jeszcze dość sporego doświadczenia a zależy Ci na sprzedaży czegokolwiek. 
Na początku zacznę od
tych banalnych rzeczy, jeśli uważasz że te pierwsze punkty są dla Ciebie mało wartościowe przejdź
dalej.
Część pierwsza!
  • Nazwa przedmiotu:
    • Nazwa powinna być krótka i zwięzła, najlepiej żeby zawierała jak najwięcej ważnych i istotnych informacji dla szukającego.
  • Kategoria
    • Także ważna rzecz (najlepiej wybrać ręcznie)
  • Dodatkowe opcje, wyposażenie.
    • Wybrać tylko te które faktycznie ma nasz przedmiot.
  • Zdjęcie.
    • Można dodać 1 lub więcej zdjęć. Ja robię to tak: wstawiam pierwsze zdjęcie, bardzo wyraźne i najlepiej żeby przedmiot zajmował 70% części zdjęcia. A dlaczego? Bo zdjęcie to będzie wykorzystane do miniaturki obok naszego tytułu patrz screen1 A gdy będzie zajmował mniejszą część zdjęcia a zostanie on jeszcze pomniejszony to przedmiot będzie mało widoczny. (Zdjęcie najlepiej zrób na jednolitym tle)
  • Cena
    • Najpierw sprawdź w jakich cenach Twój przedmiot chodzi na allegro. Ale nie tylko ceną się sugeruj, ale też w jakim stanie są inne, i czy nie są uszkodzone, zniszczone, nowe, czy używane. Spróbuj ocenić stan wizualny(na zdjęciach), Porównaj wyposażenie, postaw sobie należytą uczciwą cenę za swój przedmiot. Jeśli już wybrałeś cenę, zastanów się przez chwilę ile jesteś w stanie jeszcze ją obniżyć. (Jeśli zależy Ci na czasie oczywiście) Bo czas to pieniądz, a jeśli nie zainteresujesz ludzi ceną to pewnie będziesz musiał/a wystawić jeszcze raz, plus dochodzi do tego 7 czy więcej zmarnowanych dni. (Ludzie lubią nie do końca pełne kwoty, zauważ jak jest w marketach, ceny to 1,99 lub 199,99gr. 599zl wtedy na pierwszy rzut oka nie widzą 2zł, 200zl, 600zl. Taka mała różnica a robi taką robotę) 
Podsumowanie części pierwszej!



Tymi trzema punktami mamy zwabić/zainteresować klienta żeby kupił nasz przedmiot. Jeśli nie zwabimy go tym, to nie zaglądnie na naszą aukcje i nie masz co liczyć na część drugą. Dlatego tak ważna jest nazwa, zdjęcie i cena. (najlepiej dopisać w nazwie jakiś gratis, ludzie lubią gratisy)


Część druga:

Opis Przedmiotu 

Jeśli już zwabiliśmy na naszą aukcje klienta to teraz od nas zależy czy kupi nasz przedmiot czy nie. A od tego teraz zależy nasz opis przedmiotu. Czyli następna ważna część. Najpierw jednak napiszę parę istotnych rad:
  • Pierwsza zasada: Nie pisz bzdur!
    • Prędzej czy później wszystko wyjdzie na jaw, nie ukrywaj wad przedmiotu bo możesz mieć tylko z tego problemy, lub nie przyjemności.
  • Nie pisz poematów, to nie książka!
    • Nie wszyscy mają czas, lub chce im się czytać.
  • Nie przechwalaj przedmiotu, wtedy robi się to podejrzane.
  • Nie kopiuj zdjęć z google. Zrób prawdziwe aktualne zdjęcie swojego przedmiotu.


Wstęp.
No więc jak zacząć? Zacznij pisać od najważniejszych istotnych informacji jeśli chodzi o sprawy techniczne (najlepiej wypisz je w punktach). Później przechodź w mniej ważne informacje. I na końcu wyraź swoje zdanie na temat tego przedmiotu (np. miałem go x czasu(...), wymieniłem w nim(...) sprzedaje bo(...) itp.). Rób odstępy, najlepiej jest podzielić sobie opis na parę części, tak aby w każdej z nich znalazło się co innego, po to aby dobrze i płynnie się to czytało. Zostaw jakiś dodatkowy kontakt: gg czy tel. gdyby dana osoba miała jakieś wątpliwości.


Możesz też wstawić także zdjęcia zupełnie za darmo. Wysyłasz zdjęcia na jakąś stronę hostingową np. na imageshack po czym po dodaniu kopiujecie adres url do waszego nowo wstawionego zdjęcia na tej stronie i w oknie opisu przedmiotu na allegro klikacie potem w



I gdy pojawi wam się okienko, wklejacie link do swojego zdjęcia i klikacie OK. Macie możliwość ustawienia też szerokości, wysokości zdjęcia.


Tyle razy spotykałem się z aukcjami na których:
  • Opis kończył się na 1 zdaniu.
  • 0 parametrów
  • Brak najbardziej istotnych informacji.
  • Nie umiejętne dobranie kategorii dla swojego przedmiotu.
  • Fatalna jakość zdjęć
  • Zdjęcia kopiowane z google.
  • Opisy kopiowane z innych aukcji
To złe rozwiązanie, niestety jeśli chce się coś sprzedać trzeba poświęcić trochę czasu.

Jeśli ten post stał się dla Ciebie przydatny, napisz to w komentarzu lub polub moją stronę na Facebooku. Pozdrawiam.




9 komentarzy:

  1. Ciekawy artykul, przyda sie nie jednemu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. This is very interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks!

    Have a look at my webpage :: serwer

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie łap negatywów, konto poniżej 80% pozytywnych komentarzy nadaje się wyłącznie do wymiany. Jeśli kupujący wystawi ci pozytywny komentarz, rewanżuj się tym samym i najlepiej rób to jak najszybciej - ludzie wbrew pozorom zwracają również na to uwagę przed zakupem. Gdy dostaniesz negatywa, przyjmij to na klatę i nie obwiniaj całego świata, nie wyzywaj, nie zachowuj jak dzieciak, któremu Rumuni podwędzili ulubioną zabawkę(wiem że to dla niektórych bariera nie do przeskoczenia, ale warto wspomnieć). Robisz droższą aukcję? Zastanów się wpierw, co dajesz w zamian.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe informacje, na pewno z nich skorzystam. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby to wszystko takie oczywiste ale jednak jak chce człowiek coś sprzedać to sie śpieszy - a co za tym idzie popełnia więcej prostych o głupich błędów zmiejszając swoje szanse na sukces.. Przydatne - jako przypomnienie oczywiście, dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny tekścik. Na pewno niedługo skorzystam.
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie. Jeśli macie problem ze zrobieniem profesjonalnych zdjęć nie profesjonalnym sprzętem to możecie pobrać bezpłatny e-book "Jak robić profesjonalne zdjęcia na aukcje allegro" - niech Wam służy :)

    http://www.pozytywnyblog.pl/jak-skutecznie-sprzedawac-na-allegro/

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, ostatnio dzięki nowemu programowi zaczęłam szybko i łatwo sprzedawać na allegro https://www.youtube.com/watch?v=PO7FwsQX7ac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetna opcja i alternatywa dla ludzi, którzy chcą szybko zarabiać na allegro.pl polecam! Z nowym programem markihurt.pl możesz sprzedawać bez ryzyka

      Usuń

Jeśli nie masz żadnego konta z niżej wymienionych - wybierz komentarz jako: Anonimowy.
Przypominam że komentując moje posty mobilizujesz mnie do dalszej pracy.